fbpx

Webshop SEO Esettanulmány: 8 millió forintos árbevétel

8.120.000 forint egyenesen a keresőből

Érdekel, hogyan értünk el több mint 8 millió forintos árbevételt, kizárólag organikus keresésekből? Milyen módszereket alkalmaztunk azért, hogy a keresésekből érkező forgalom lett a webshop egyik legjobban teljesítő csatornája?

Webshop SEO esettanulmány: Az első találkozás

2015. novemberében találkoztam először Gáborral, aki hatalmas lelkesedéssel dolgozott a vállalkozása fejlesztésén sokszor éjszakába, sőt esetenként reggelekbe nyúlóan. Gábor egy ékszer webáruház fejlesztésén dolgozott ilyen szorgosan, aminek köszönhetően a számok hónapról hónapra nőttek. Elérkezett az utolsó negyedév, ami az ékszer-kereskedelemben egy kiemelt időszaknak számít. A sok átdolgozott éjszaka meghozta gyümölcsét és napról napra dőltek meg a bevételi rekordok. Az ünnepi időszakot követően napvilágot látott egy hír, ami aggodalomra adott okot:

Bővül az AdWords hirdetések száma a keresési találatok elején

AdWords hirdetések bővítése

Ebben az időszakban, az AdWords hirdetések bővítésének hatására, számos webáruház kezdett komoly keresőoptimalizálási „hadműveletbe”, hiszen tudták, hogy az érkező frissítésnek köszönhetően, jelentős forgalomtól esnek el, hiszen „hátrébb” kerülnek a találati listákon.

2016. február 18.-án bekövetkezett az egyik legellentmondásosabb AdWords frissítés, aminek köszönhetőn 4 hirdetés jelent meg a találati listák élén és megszűnt az oldalsó hirdetési rész. Az AdWords hirdetők örültek az újításnak, viszont a SEO szakértők már közel se voltak olyan boldogok.

Természetesen a frissítésről Gábor is értesült. Mivel a korábbi években, a bevétel jelentős részét képezte az organikus találatokból érkező forgalom, ezért folyamatosan figyelemmel kísérte a keresőkből érkező forgalmat.

A frissítés után jelentősen csökkent a csatornából érkező forgalom.

Látva a folyamatosan romló statisztikákat, magas prioritással kezelte ezt a helyzetet és azonnal el is kezdtük a közös munkát. Ennek a közös munkának a SEO esettanulmányát olvashatod a következő pár percben.

Webshop SEO forgalom

Kezdődhet a munka...

Január végén el is kezdtük a webáruház keresőoptimalizálását. Egy átfogó weboldal elemzéssel kezdtünk. Az elemzés számos hibára és hiányosságra mutattak rá. Az oldal tartalmi hiányosságainak pótlása előtt, a megfelelő technikai beállításokra fektettünk nagyobb hangsúlyt, hiszen a keresőoptimalizálás minden esetben a megfelelő technikai SEO beállításokkal kezdődik!

 

javulnak-a-helyezesek

Technikai keresőoptimalizálás

A technikai keresőoptimalizálás minden oldal esetében elengedhetetlen. Egy weboldalnak rengeteg feltételnek kell megfelelnie ahhoz, hogy megjelenjen a találati listákon. Egy webáruház esetében több olyan tényezőre is kell figyelni, amire egy pár oldalból álló weboldal esetében nem. Több száz, ezer vagy akár tízezer indexált oldalról is beszélhetünk, szerteágazó linkstruktúra, dinamikus URL-ek, egyedi termék meta leírások, kategóriákhoz tartozó meta tagek megfelelő beállítása, az úgy nevezett breadcrumbs avagy „internetes morzsák”, a keresőrobotok irányítása, hozzáféréseik.

Korábban már írtunk a megfelelő technikai SEO beállítások fontosságáról és, hogy miért ez az első és az egyik legfontosabb lépés a keresőoptimalizálásban.

Ezeket a technikai jellegű hibákat sorra sikerült orvosolni, viszont még egy nagy falat hátra volt.

A SEO audit rávilágított az oldal egyik nagy hiányosságra: A webáruház mobilnézete nem megfelelő.

Ez egy nagyon komoly hiányosság volt a weboldalnak, hiszen a mobileszközök térhódításának köszönhetően, a Google egyre nagyobb hangsúlyt fektet a weboldalak mobil eszközökön való megjelenítésére, hiszen a keresések több mint 40%-a mobil készülékekről történik. Abban az esetben, ha egy oldal nem mobil optimalizált, nem jelenik meg a keresési találatok között.

A mobil optimalizálás befejeztével, a weboldal technikailag készen állt arra, hogy tovább lépjünk a következő pontra, az On-Page SEO-ra és el kezdődjön a tartalomgyártás.

Webshop SEO: On-Page SEO és tartalomgyártás

Az On-Page SEO alatt, az oldalon található tartalmi elemek, kereső robotok számára megfelelő beállítását, alkalmazását értjük.
A megfelelő előkészületeknek köszönhetően, már „csak” optimalizálni kellett a nem SEO barát részeket.
A régi, kerülendő URL-eket felváltották a beszédesebb, SEO barát URL-ek. A címsorok ( H1, H2, … ) megfelelő alkalmazásával, a paragrafusok és bekezdések használatával, egy tagolt, jól értelmezhető oldalt hoztunk létre. Az oldalon található képek title és alt tagei is eléggé hiányosak voltak. Az oldal elrendezésén is javítottunk és több oldal is átalakítottunk a felhasználói élmény ( UX ) növelése érdekében. Ennek köszönhetően folyamatosan csökkent a tranzakciókhoz szükséges munkamenetek száma.

A felsorolt módosításoknak, újításoknak köszönhetően, folyamatosan javítottunk a találati listákon elfoglalt helyezéseinken.

Webshop SEO eredmények
Webshop SEO Munkamenet

A Webshop SEO eredményei

A kitartó munka szépen lassan meghozta gyümölcsét. Az elvesztett felhasználókat sikerült visszaszerezni és újabb látogatókat szerezni a keresőkből.

A webáruház számára legfontosabb kulcsszavak korábban a 6-10. pozíciókat foglalták el. Elég hamar kiderült, hogy a webáruház nevéből adódóan illetve a SEO audit adatai alapján, az elsődleges kulcsszó az „ékszer webshop”. Az elsődleges kulcsszó mellett, további 4-5 olyan további kulcsszó is megjelent, aminek az oldal a forgalom jelentős részét köszönheti.

 

A korábbi 1-2. helyezés között váltakozó „ékszer webshop” kifejezést sikerült stabilizálni, így mára már az első hely biztosított a webáruház számára. Ez az egy kulcsszó az organikus keresésekből érkező forgalom, több mint 38%-át jelenti. Az oldal számára további releváns kulcsszavak, melyekre az oldal korábban a 3-10. pozícióban jelent meg, mostanra átlagosan 3-4. helyet foglalják el, viszont ezekből jelentősen alacsonyabb az átkattintások száma. Ilyen kulcsszavak közé tartozik az „ékszershop” vagy „swarovski ékszerek”, melyek csak a forgalom 7-8%-át teszik ki. Számos olyan kulcsszó esetén sikerült a találati lista elejét meghódítani, aminek köszönhetően további 1-3%-al növeltük a látogatók számát.

Az organikus találatokból érkező forgalomnak köszönhetően 8.120.000 forint bevételt realizálhattunk. Ez azt jelenti, hogy a keresőkből érkező forgalom, átlagosan napi 13.300 forintot hozott a konyhára.

Az oldalra látogató felhasználók több mint 16%-a, valamilyen űrlapon vagy popupon keresztül megadta az elérhetőségét, így a hírlevél listánk további 4753 feliratkozóval bővült.

 

77.000 munkamenet

8.120.000 ft árbevétel

4753 feliratkozó

Nem is olyan drága a keresőoptimalizálás...?

Gyakran találkozik az ember azzal a kijelentéssel, hogy a keresőoptimalizálás drága, kidobott pénz, sose vagy nagyon-nagyon lassan térül meg. Azonban ha kicsit utána számolunk a dolgoknak, kiderül, hogy nem is olyan drága…

Abban az esetben, ha ezt a forgalmat, kattintás alapú (PPC) hirdetésekből szeretnénk elérni, abban az esetben, közel 2,5 millió forintot kellene AdWords hirdetésekre költeni. De, mivel ezek a látogatók „ingyen” (térítésmentesen, azaz nem kellett fizetni a kattintásokért) érkeztek az oldalra, így ezt a költséget megspóroltuk. A vizsgált időszakon túl is folyamatosan érkeznek a felhasználók organikus keresésekből.