fbpx

Miért fontos a weboldal elemzés, SEO audit?

A weboldal elemzés, a honlapod SEO, technikai és felhasználói szempontok alapján történő vizsgálatát jelenti. A teljes honlapra kiterjedő weboldal elemzés és SEO audit, a sikeres keresőoptimalizálás elengedhetetlen része.

Miért elengedhetetlen a weboldal elemzés?

A weboldal elemzés során fény derül a weboldal hibáira és hiányosságaira. A vizsgálat segítségével megtudhatod, hogy milyen változtatásokat kell elvégezned az oldalon ahhoz, hogy a Google számára a weboldalad értékes legyen. Az elemzésből kiderül, hogy a technikai SEO beállítások megfelelnek-e a Google irányelveinek, milyen kulcsszavakra kell optimalizálni a honlapod, illetve pontos képet kapsz az oldal látogatóiról, viselkedésükről, szokásaikról.

Kinek van szüksége weboldal elemzésre?

Mindenkinek.

Weboldal elemzés
Weboldal elemzés, SEO audit

Ha ismered a weboldalad hibáit, tudni fogod, hogy milyen fejlesztéseket, javításokat kell eszközölnöd ahhoz, hogy jobb helyezést érj el a találati listákon vagy a már megszerezett pozíciódat bebiztosítsd.

Ha nincs még teljesen kész a weboldalad, akkor egy megfelelően strukturált, könnyen értelmezhető és indexálható, SEO és felhasználó barát oldal létrehozásával, rengeteg időt és pénzt spórolhatsz. Az oldalon megjelenő tartalmak sokkal értékesebbek lesznek a Google szemében.

Ha már megjelensz a találati listákon, sőt, akár benne vagy a top5-ben, a megfelelő információk birtokában jelentős mértékben növelheted az organikus keresésekből érkező felhasználók számát és ennek köszönhetően a bevételed is növekedni fog.

Ha a Te oldalad vezeti a találati listákat, akkor se dőlhetsz hátra. A folyamatosan növekvő piaci verseny miatt, elbukhatod az első helyezésed és ezzel egyidejűleg jelentős forgalom visszaeséssel számolhatsz.

Hogyan épül fel a weboldal elemzés?

A weboldal elemzés az oldal különböző részeinek tüzetes átvizsgálásából tevődik össze. A weboldal elemzés során közel 30 területet vizsgálunk meg és értékelünk ki. Az elemzés tartalmazza a felsorolt pontok vizsgálata mellet a kiértékelést és a módosítási javaslatot is. Az elemzés 10 részterületre osztható, melyek a következők:

Weboldal technikai SEO elemzés

A technikai SEO elemzés során végig elemezzük az oldal beállításait, struktúráját, tageket, az oldal kódolását illetve linkeket. Ezek a beállítások teszik lehetővé, hogy a weboldal a keresőmotorok számára értelmezhető legyen. Technikai oldalról sajnos egyik weboldal se lehet tökéletes, viszont egyes apróbb hibák a keresőoptimalizálás szempontjából igen jelentősek lehetnek.

Korábban már írtunk bővebben a technikai SEO beállítások fontosságáról.

A technikai elemzés a meta adatok megfelelő beállításának ellenőrzésével kezdődik. Az oldal title és description tagei a legfontosabbak, ezek mellett kiemelt szerepet játszanak az Open Graph, Dublin Core tagek, melyek a social felületek és a weboldal könnyebb értelmezéséért felelősek. Ellenőrizzük, hogy a keresőrobotok számára mennyire értelmezhető a karakterkódolás, rendelkezésükre áll-e oldaltérkép, elérhetők-e az indexelni kívánt vagy nem kívánt oldalak. Az elavult tartalomról árulkodó régi HTML tagek, rossz URL struktúra felkutatása és optimalizálása W3C szabvány irányelvei alapján. A duplikált tartalom megelőzése érdekében canonical tag beállítások ellenőrzése, illetve A SEO szempontból fontos 301 és 302-es átirányítások vizsgálata. Fontos szerepet játszik a helyezésekben a weboldal betöltési sebessége, ezért a használt JavaScriptek, egymásba ágyazott táblázatok, kódba ágyazott stílusokat és Gzip tömörítés ellenőrzése elengedhetetlen.

Weboldal tartalmi OnSite SEO elemzés

A keresőrobotok elsősorban a weboldal szöveges részeiből nyerik ki a számukra szükséges információkat. A felhasználók viszont nem csak hosszú sorokat szeretnének látni, hanem különböző média elemeket. A megfelelő beállítások lehetővé teszik, hogy a keresőrobotok ezeket az elemeket is értelmezni tudják.

Az oldal relevanciáját a weboldalon található szöveges részek tartalmi szavai adják. A tartalmi részek vizsgálatát, az oldalak neve, leírása és a megfelelő heading elemek és belső linkelések elemzése követi, hiszen kiemelt szerepet játszanak az oldal strukturális felépítésében. Figyelni kell az oldal megfelelő szöveg és kódarányára, hogy a keresőrobotok ne csak kódokat, kód részleteket érzékeljenek, hanem szöveges részeket is, ezért létfontosságú a keresőrobotok számára értelmezhetetlen és értéktelen flash és iframe tartalmak felkutatása. Kiemelt figyelmet fordítunk az oldalon található szöveges tartalmak optimalizáltságára, felépítésére.

Weboldal OffSite SEO elemzés

A weboldalon kívül is vannak olyan fontos szempontok, melyek meghatározzák az oldal pozícióját a találati listákon. Ide sorolhatók az oldalra mutató linkek, social media felületeken való megjelenés, interakciók, követések száma.

Az elemzést az oldalra mutató linkekkel kezdjük, majd a social media – Google+ , Facebook –  intergrációkat, kommunikációs beállításokat ellenőrizzük.

Linkprofil elemzés

A weboldalra mutató linkek jelentős mértékben segítik a találati listákon való előrelépést. A linkhálózat optimalizálása a már meglévő, weboldalra mutató linkek ismeretében lehetséges. A linkprofil elemzés során megismerheted a konkurenciáid linkhálózatát, és az ebből szerzett információkat felhasználhatod a saját linkeid bővítésénél.

Az elemzés az oldalra mutató linkek számának, minőségének, a horgonyszövegek megfelelő beállításainak vizsgálatával kezdődik. Ezt követi a régi elavult linkgyűjtő módszerekből hátramaradt hivatkozások elemzése és a weboldal minőségét befolyásoló törött linkek listázása.

Kulcsszó kutatás

A felhasználók által a keresőbe írt szavakat, kifejezéseket kulcsszavaknak hívjuk. A kulcsszó kutatás alatt, az oldal számára releváns szavak, kifejezések feltérképezését értjük. A folyamat végén átfogó képet kapsz a potenciális látogatóid által használt kifejezésekről, kulcsszavakról, melyeknek köszönhetően a weboldaladra találtak. A kulcsszó kutatás során, számos olyan kifejezés kerül elő, melyeket korábban nem is ismertél vagy használtál az oldalon.

A kulcsszókutatás során megvizsgáljuk, hogy az adott tartalomra, termékre, esetleg szolgáltatásra általában milyen keresések történnek. Ezekről listát készítünk, melyben feltüntetjük a vizsgált kulcsszavakra történő keresések számát, relevanciáját, minőségét és nehézségét, illetve a kulcsszó PPC értékét, azaz mennyibe kerülne fizetett hirdetések esetén egy kattintás. Az elsődleges (primary keyword) és fő (head keyword) kulcsszavak mellett számos olyan „hosszúfarok” (longtail) kulcsszó kerül kilistázásra, melyektől további forgalomnövekedés várható.

SERP elemzés

A SERP elemzés célja, a tényleges konkurenciák meghatározása SEO értékük és a találati listákon elfoglalt pozíciójuk alapján.
Az elemzés során az azonos kulcsszavakra optimalizált konkurens weboldalak kerülnek kilistázásra.

Konkurencia elemzés

A konkurenciák elemzés alatt, a konkurens weboldalak különböző kulcsszavakra történő helyezésének vizsgálatát értjük. Az elemzés során kiderül melyek, azok a kulcsszavak melyekre érdemes és melyekre nem fókuszálni a keresőoptimalizálás során.

A konkurencia elemzés a SERP analízis alapján megállapított fő konkurenciák vizsgálatával kezdődik, mely során a weboldal és a konkurens oldal kulcs szavainak összehasonlítása történik a találati listán elfoglalt hely, a keresések száma és a kulcsszó nehézség alapján.

Webanalitika elemzés

Google Analytics
Google Analytics, Google Search Console

A különböző elemző – Google Analytics, Google Search Console – szoftverek által gyűjtött statisztikai és egyéb adatok vizsgálata, kiértékelése. A statisztikákban rengeteg olyan hasznos információ áll a rendelkezésre az oldal látogatóiról, mely segítségünkre lehet a keresőoptimalizálásban és az oldallal kapcsolatos változtatások kialakításában.

Az elemzést a Google Analytics és Search Console elemző szoftverek adatainak begyűjtésével kezdjük. Majd az ebből kinyert adatok feldolgozása következik, melyekből ismereteink és tapasztalataink alapján levonjuk a számunkra lényeges következtetéseket.

Felhasználói élmény elemzés

A felhasználói élmény vizsgálata, a weboldal felhasználói szemmel történő vizsgálatát jelenti. Ez kizárólag közvetve hat a keresőoptimalizálásra, de segítségével jelentősen növelhetjük a konverziós rátát.

Az elemzés során a weboldalt felhasználói szemmel tüzetesen megvizsgáljuk és leteszteljük. Az ebből szerzett információkat és tapasztalatokat összegyűjtjük és kielemezzük.

Webergonómiai elemzés

A webergonómiai elemzése alatt, a weboldal elemeinek vizsgálatát értjük. Az oldalnak magától értetődőnek és nyilvánvalónak kell lennie, hogy a kevésbé tapasztalt látogatók is gond nélkül eligazodjanak az oldalon. A responsive, platformfüggetlen megjelenés, napjaink elengedhetetlen kelléke.

Az elemzés az oldal megjelenésének tanulmányozását jelenti, ami tartalmazza az oldal felosztását, színek, betűtípusok, akció gombok, média elemek elemzését.