fbpx

Keresőoptimalizálás

Mit jelent a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weboldalak keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti az organikus találatokban. Google kereső optimalizálás esetén kizárólag az organikus, azaz a nem fizetett megjelenéseket vesszük figyelembe.

A lényege tehát nem más, mint a keresőmotorokban a minél jobb helyezés elérése.

A SEO a szöveges találatok mellett, különböző területeket célozhat meg, mint például a képkeresés ( Image SEO ), videókeresés ( Video SEO ) illetve helyi keresés ( Local SEO ).

A keresőoptimalizálás a keresőmarketing része (angolul Search Engine Marketing, azaz SEM). A SEM két fő területből tevődik össze, a SEO-ból és a fizetett, kattintás alapú hirdetésekből (angolul Pay-Per-Click, azaz PPC) – ezt a területet szokás kereső hirdetésnek (angolul Search Engine Advertising, azaz SEA) is nevezni.

Miből áll a keresőoptimalizálás?

A Google találati listán lévő weboldalak helyezése, rengeteg tényezőtől függ. Ezeket a tényezőket 3 különböző csoportba sorolhatjuk:

Technikai SEO:

A weboldallal kapcsolatban, számos olyan technikai jellegű beállítás, technológia van, melyek lehetővé teszik, hogy az oldal a keresőrobotok számára értelmezhető legyen.
A technikai beállítások fontosságáról további információkat olvashatsz: Technikai SEO

On-Page SEO:

A tartalmi keresőoptimalizálás, azaz a weboldal tartalmának minősége. A cikkekben, bejegyzésekben kulcsszavak, kifejezések használata, címsorok (headings), különböző meta tagek használata, leírások (descriptions), bekezdések.

Off-Page SEO:

Azok a tényezők sorolhatók ide, melyek az oldalon kívül történnek. Az oldalra, az oldal adott tartalmára való hivatkozások, linkek minősége és relevanciája.

Keresőoptimalizálás Algoritmus változás

Algoritmus frissítések

A Google folyamatosan változtatja a rangsorolási tényezőket, illetve az algoritmusokat. A helyezéseket nagy mértékben befolyásoló algoritmus változtatásokat általában állatnevekkel ellátva szokta publikálni. Ilyen algoritmus változás volt a Panda, a Pingvin és a Kolibri.

A SEO-t érintő algoritmus változtatásokról a következő oldalon további információk olvashatók: Google Algoritmus Frissítések

Fontos megjegyezni, hogy habár a kereső cégek maguk is támogatják a SEO azon formáját, ami segíti az oldalak sikeres feltérképezését, de számos keresést befolyásoló tényező üzleti titok. Így sok esetben egy SEO szakértő munkája megfigyelésre, statisztikákra és ezekből levont következtetésekre szorítkozik, nem pedig a vállalatok által megadott hivatalos ismeretanyagra.
( Forrás: Wikipédia )

Előnyök, hátrányok: SEO vs SEA

A keresőkből érkező látogatók után nem kell fizetni, tehát ingyenes, pontosabban térítésmentes. Ezzel ellentétben, ha hirdetésekből szeretnénk látogatókat terelni az oldalunkra, legyen az Google Adwords vagy akár Facebook hirdetés, minden esetben fizetnünk kell az innen érkező látogatókért. Ezek a hirdetések rövidtávon hatékonyak, hiszen amíg fizetjük a hirdetéseket, folyamatosan érkeznek látogatók a weboldalra.
Viszont ha abbahagyjuk a kattintás alapú hirdetéseket, azaz nem fizetünk minden egyes kattintásért, akkor nem is fog több látogató a weboldalra érkezni.
Ezzel ellentétben a keresőoptimalizálásnak köszönhetően megszerzett pozíciók, az idő múlásával egyre stabilabbá válnak és az innen érkező forgalommal folyamatosan számolhatunk.

Miért fontos a kersőoptimalizálás?

Ahhoz, hogy az emberekhez eljuss a Google segítéségével, a weboldaladnak keresőbarátnak kell lennie, mivel a felhasználók több mint 90%-a, a Google által listázott akár több száz vagy akár ezer oldal közül, kizárólag az első oldalon lévő találatokat nézik meg.

Gondolj csak bele, mennyi potenciális látogatót nyerhetsz egy-egy kulcsszó helyezésének javításával. Akár meg is duplázhatod az adott kulcsszóból a weboldaladra érkező forgalom mennyiségét.

Versenyelőnyre tehetsz szert, növelheted az oldalad elismertségét.

Viszont érdemes belegondolni abba, hogyha nem a Te weboldalad szerepel az első helyen, akkor a konkurenciádé fog. Rengeteg látogatótól esel el, a konkurencia gyorsabban fog növekedni, köszönhetően a több látogatónak és az ezzel járó több bevételeknek.