fbpx

Az iPhone felhasználók többet költenek, mint az androidosok?

Megjelent az Apple legújabb telefonja, az iPhone X. Az eddigi legdrágább készülék 999 dollárba kerül. Számos hasonló tudással rendelkező okos telefon van a piacon, mégis folyamatosan növekszik az iPhone X tulajdonosok száma.
Jogosan tehetjük fel a kérdést: Az iPhone felhasználók több pénzt költenek, mint mindenki más?

iPhone vs Androidos okos telefonok

A Wolfgang Digital-nál is felmerült ez a kérdés, így több mint 30 millió iPhone és Android munkamenetet hasonlítottak össze, hogy megtalálják a választ a kérdésre.

Ki ne hallotta volna, azt a mondatot, hogy az Apple felhasználók többet költenek, mint mindenki más?

Marty Meany beszámolt egy történetről, ami arról szólt, hogy egy szálloda árat emelt azoknak a szálláskeresőknek, akik Apple készülékeket használtak. Még a megnövekedett árakkal is, a konverziós arányok nem estek vissza és a szálloda plusz bevételre tett szert.

Az igazat megvallva, ez a történet eléggé meseszerűen hangzik. Sose támasztották alá semmilyen adattal, ami igazolta volna a történetet… egészen eddig.

A 2017-es E-Commerce Benchmark KPI megjelenését követően, választ kaphatunk, olyan kérdésekre is, melyek régóta foglalkoztatják az online marketing világában tevékenykedő szakembereket.

Az iPhone felhasználók többet költenek az Android felhasználóknál?

Amikor ez a hipotézis először megjelent, az emberek összehasonlították a MAC asztali felhasználókat és a PC felhasználókat, de a MOBILgeddon világában ez a vizsgálat már nem állja meg a helyét. 2017-ben ez a kérdés úgy hangzik, hogy az iPhone felhasználók többet költenek-e az Android felhasználóknál?

A Wolfgang Digital az iOS és az Android operációs rendszereken történt 31 millió munkamenetet vizsgálta meg, majd a kapott adatokat mobiltelefonra szűkítették.
Nem tartott sokáig, hogy megtaláljuk a kérdésre a választ. Az eredmények meglepőek voltak:

iPhone vs Android
iPhone vs Android

Az Android felhasználók átlagosan 11,54 dollárt költenek tranzakciónként, ezzel szemben az iPhone felhasználók 32,94 dollárt költenek.

Ez azt jelenti, hogy az iPhone felhasználók majdnem háromszor annyit költenek, mint az Android felhasználók!

Váó, háromszor annyit. Durva. És most?
Lássuk, hogy ez mit jelent egy online marketinges számára…

iPhone felhasználók megcélzása hirdetésekkel

Amint elolvastad, hogy az iPhone felhasználók háromszor többet költenek az Andorid felhasználóknál, biztos vagyok benne, hogy elkezdtél gondolkodni a felhasználók megcélzásáról, kifejezetten az operációs rendszerük alapján.

Ha az iOS-felhasználók több pénzt költenek, mint az Android partnereik, jobban megéri áthelyezni a hirdetésre szánt összeget kizárólag az iOS-felhasználókra?

A kérdés jogos és a válaszom az, hogy: Igen!

Mind a Facebook, mind az AdWords hirdetési szolgáltatásban ezt az információt felhasználhatod a hirdetések optimalizálásának érdekében!

Az operációs rendszerek célzása a Facebook-on

A két kiemelkedő hirdetési platform közül a Facebook kínálja a legközvetlenebb operációs rendszercélzást. A hirdetések létrehozásakor a Facebook Hirdetéskezelő lehetőséget ad arra, hogy milyen eszközökön szeretnéd a hirdetésed megjeleníteni: „All Mobile Devices,” „iOS Devices Only” vagy „Android Devices Only”.

Hirdetés elhelyezése - Facebook
Hirdetés elhelyezése – Facebook

Ez a lehetőség azt jelentik, hogy leszűkítheted a mobil eszközön megjelenő hirdetéseid, kizárólag a nagyobb kosárértékkel rendelkező iPhone felhasználókra.

Az AdWords rendszeren belüli operációs rendszerek célzása

Az AdWords felületén lehetőség van arra, hogy a Display és a Video kampányok esetén operációs rendszerekre célozzunk, viszont szöveges keresés esetén nem lehet op rendszer alapján célozni.

A Google Analytics segítésével azonban létrehozható egy iOS operációs rendszert használó csoport. Ha valaki bekerül ebbe a csoportba, azokat a felhasználókat, iPhone specifikus hirdetési szöveggel célozhatjuk meg.

Wil Reynolds klipeket mutatott olyan felhasználókról, akik, a keresési találatok között böngésznek majd kattintanak. A videón láthatjuk, hogy egy átlag iPhone felhasználó kihagyja az 1 éves tartalmat és inkább a frissebb 2017-es verziót választja. Mielőtt egy cikkre kattintana, elárulja, hogy azért is döntött az általa választott cikk mellett, mivel szerepel a cikk címében, hogy iPhone specifikus a bejegyzés és ez számára fontos, mert ő is iPhone-t használ. Ezt hívja Marty úgy, hogy „ the power of relevancy ”  , az az a relevancia ereje.

Szeretnél Te is átfogó képet kapni a weboldalad látogatóiról?

A weboldal elemzés során részletes leírást kapsz az oldaladra látogató felhasználókról és az információk ismeretében optimalizálhatod a marketing költéseid!

About the author

Több mint 3 éve foglalkozom internetes megoldásokkal. Legyen szó keresőoptimalizálásról, online marketingről vagy akár online kereskedelemről.

Leave a Reply